Khamis, 9 April 2015

9 CARA BERKESAN UNTUK MERAWAT KULIT JERAWAT

Assalammualaikum dan morning!!



 “Sakitnya hati bila jerawat timbul lepas tu ada parut hodoh ni. Bukan senang nak hilangkan parut ni. Ish..”

Berhenti mengeluh!

Kehadiran jerawat memang akan meninggalkan parut hodoh untuk tempoh yang lama, yang pastinya akan membuatkan anda risau dan rasa rendah diri.

Kecacatan kulit yang jelas seperti ini adalah umpama mimpi ngeri bagi sesiapa sahaja. Tetapi masalah ini selalunya boleh diselesaikan dengan sedikit usaha dan masa.

Jangan malas! Ini paling penting. Nak cantik mana boleh malas!
Jom ikuti cara mudah untuk merawat kulit dan hilangkan parut jerawat, yang anda boleh lakukan sendiri dirumah tanpa bahan kimia merbahaya.

Cara 1 : Ikuti satu regimen kulit 
(MaryKay Acne-Prone Skin Convenient Set )

Ikuti satu regimen kulit. Selalunya kulit yang mudah berjerawat adalah daripada jenis “normal atau berminyak”, gunakan regimen set ini yang mengandungi pembersih (cleanse), serum segar (purify) dan merawat (treat) khusus untuk merawat masalah ini.

1) CLEANSER
 Membersih dengan menanggalkan minyak berlebihan, mencegah minyak terkumpul dan sel sel kulit mati di dalam pori dan membantu hilang cela, dan segarkan kulit muka anda sebelum anda keluar pada waktu pagi dan sebelum tidur.

2) PORE PURIFYING SERUM
Serum yang mengeringkan acne dan mencegah kemunculan jerawat, mengecilkan pori serta mengawal kilatan.

3) SPOT SOLUTION 
Krim yang sangat efektif dengan rumusan asid salisik dan botani dapat menghilangkan jerawat tanpa sebarang kesan.


Cara 2 : Guna masker muka 1/2 kali seminggu (MARYKAY BOTANICAL EFFECT MASKER)

Masker muka sangat penting untuk membersihkan lapisan dalam kulit serta pori2 yang terbuka luas, dimana proses ini segala kekotoran dalam kulit dapat dibersihkan dengan lembut . Pemakaian masker juga dapat mengetatkan semula pori, memudarkan bekas jerawat yang telah gelap dan dapat mengurangkan bintik putih/hitam.

Cara 3 : Gunakan pelembab wajah (MARYKAY BOTANICAL EFFECT HYDRATE)

Tidak bermakna anda mempunyai kulit berminyak, anda tidak memerlukan pelembab pada wajah. Penting untuk anda tahu, pelembab dari asas botani dapat mengawal pengeluaran minyak yang berlebihan, memberi keseimbangan kulit dan memastikan kulit mendapat nutrisi yang sihat untuk merawat semula. Gunakan pelembap kulit yang ringan dan tidak membuat pori tersumbat.

Cara 4 : Guna bedak asas sebagai perlindung aktiviti harian (MARYKAY CC CREAM SPF15)


Setelah selesai kesemua regimen khusus untuk penjagaan kulit di rumah, kulit juga perlu perlindungan untuk aktiviti harian yang banyak terdedah kepada UVA/UVB, kekotoran dan sbgnya. 

Cara 5 : Minum banyak air

Ini memang sangat penting iaitu minum 8 gelas air sehari. Penghidratan yang menyeluruh adalah bagus untuk semua jenis kulit dan menjadikan kulit anda berseri.

Cara 7 : Minum jus sayur-sayuran untuk kulit yang sihat 

Segelas jus sayur-sayuran dengan limau nipis segar, tiga kali seminggu. Ia menjadikan kulit anda sihat, berat badan terkawal dan akhirnya memberikan anda kulit yang hebat, jika anda menjadikan ianya sebagai minuman harian anda.

Cara 8 : Minum teh hijau

Minum dua hingga tiga cawan teh hijau sehari. Ia mengeluarkan toksin daripada badan anda dan ia juga bagus untuk mengurangkan lingkaran hitam di bawah mata dan kulit kusam.

Cara 9 : Amalkan persekitaran dan kehidupan yang bersih dan lebih sihat.


Inginkan Analisa Kulit PERCUMA!


Hubungi Perunding Kecantikan
Aisha Simera
Whatsapp/ Text : 019-3361580



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

JOIN MARY KAY HANYA RM20!!

Assalamualaikum, hi good morning😍 2020 telah pun berlalu , ramai yang terkesan dengan pandemic Covid 19 . Sempena tahun baru 2021 ini, kaks...